lördag 20 juni 2009

Äntligen på väg

Det bokmanus jag jobbar med nu börjar få form utifrån grundidéerna. Runt 190 sidor finns i händerna på den läshjälp jag får. Då kommer också de kritiskt granskande ögonen att bevaka allt från kommatecken till filosofi. Efter semestrarna blir det förhoppningsvis ett delresultat att ta ställning till och börja arbeta om. Ifall det blir mycket eller litet, förödande kritik eller kritiklös kritik, har jag ingen aning om idag.
Medan jag skriver på ser jag också nödvändigheten av att hitta en twist nånstans. På ett eller annat sätt måste jag överraska läsaren. Ännu vet jag inte riktigt hur, även om jag har ett par spår att gå efter. Ett spår gör slutet helt annorlunda mot vad jag tänkt mig från början.

Kanske är det bara bra. Tiden och det fortsatta skrivandet får visa.

Inga kommentarer: