söndag 28 september 2008

Inte som tänkt - men kul ändå

Utan att bli för personlig och utpekande, kan jag i alla fall säga att jag inte kunde stå vid Books-on-demand och signera bok och berätta för intresserade hur enkelt och bra det kan vara att jobba ihop med det företaget.
Besvikelse naturligtvis, men you can´t have the highs without the lows. Jag var sur en kvart, sen gick det över.
Jag fick i alla fall prata med en och annan författare och stötte på en av mina läsare. Glädjande samtal i båda fallen.
Fick också besked om att Btj (Bibliotekstjänst) köpt in en massa böcker. På webben såg jag att till exempel biblioteket i Piteå valt att placera ett ex av Frostnupen på vart och ett av sina kommundelsbibliotek, liksom Falun.
Lite extra kul är det, eftersom verklighetens rymmare/svikare/skitstövel kom från Norrbotten.
Hustrun och jag hade en underbar dag bland alla böcker och i min förrförra hemstad Göteborg.

Inga kommentarer: