torsdag 16 oktober 2008

Ännu en debut

Två kvällar - två bibliotek med berättelsen om Frostnupen och min starka hjältinna Lia. Jag är mycket glad för dem som kom för att lyssna, fråga och diskutera bokskrivande.
Jättetrevliga och intresserade människor som bemödar sig att gå till biblioteket för att höra vad en fullständigt okänd bokskrivare har att säga.
Häromsistens kallade en kompis mig "författaren". Själv föreslog jag möjligen titeln "bokskrivare Eriksson". Kan Bengt Elde kalla sig tavelmålare, kan jag ta titeln bokskrivare.
Den senaste avräkningen från Books-on-demand visade att 223 böcker gått till bibliotek den senaste månaden. Betrakta det som bra, menar sakkunskapen. Än mer överraskad blev jag när webben visade att biblioteket i Pietarsari, det vill säga Jakobstad i finska Österbotten köpt in ett exemplar. För att inte tala om att Capris - Norges Adlibris - säljer den. Det känns stort för en novis.
Mycket tror jag att jag har Bibliotekstjänsts varma recension att tacka.
Sådana händelser stärker mitt självförtroende samtidigt som det ökar kraven på mig i det manus jag nu arbetar med.

Gå in och titta på
http://www.capris.no/product.aspx?isbn=9163323737&r=1

http://62.72.244.98/KiWebRes/WebForm2.aspx?subject=k%C3%A4rlek&Advanced=2

Inga kommentarer: