söndag 16 november 2008

När vinterns första förvirrade flingor...

Avräkningen för Frostnupen från Books-on-demand pekar mot att det går bra. Allt är självklart en fråga om förväntningar. Mina var att få igen de tekniska kostnaderna för att fler än jag skulle få del av det jag tycker är en bra story. Nu är jag way beyond.
Eller som jag sa den dag jag sålde det första exet - till min granne och badmintonkompis Åke Hedevärn:
-Varje ex är nytt försäljningsrekord.
Jag satt och tänkte på det i söndags eftermiddag när jag skrev om ett kapitel där jag skildrar en man som följer snöflinga för snöflinga en marsnatt när han inte kan sova.
Vädret var ett vattentätt alibi för att sitta inne och skriva. Dessutom kom just de första flingorna och hjälpte mig vidare med ett antal meningar i nästa bokmanus.
Där blir det samma sak: Varje sålt ex blir nytt försäljningsrekord. Förutsättningen är givetvis att manus blir utgivningsbart.
Kanske är det som min far sa:
-Det blir färdigt bara det blir bra.
Det är fortfarande fyra personer i utlåningskön på Frostnupen på bokbussen i Gällivare - apropå snö alltså.

Inga kommentarer: