söndag 9 november 2008

Och Frostnupen tog bussen

Parallella spår just nu är att jobba med ett nytt manus och följa det förra, som alltså blev Frostnupen. Jag ser hur utlåningen går på många bibliotek runt om i Sverige.
I Gällivare noterade jag denna söndagsförmiddag (9 november) att bokbussen har fyra reservationer på Frostnupen.
Jag har fått veta att det varit kö på biblioteket i Flemingsberg, att sjukhusbiblioteket i Kronoberg haft den utlånad i omgångar, att något eller några ex av de sex på bibblan i Falun ständigt är ute, för att ta något exempel. Än så länge är det väl bäst att tillägga.
För mig känns det så kul och ger ny skrivglädje till det jag håller på med.
Just nu läser jag också Joyce Carol Oates En författares övertygelse som ger nya knuffar hela tiden.
En av mina grannar, som fick boken av mig i somras, kom en kväll och ville dels köpa tre böcker till för att ha i den lilla läsecirkel hon deltar i och ville desutom ha tillgång till författaren en kväll med cirkeln, när alla läst.
Ska bli riktigt spännande att höra ett och annat kritiskt bedömande och få diskutera det. Som kontrast till den grinigt snåla recension jag fick av Lisa Sandberg i Dalarnas Tidningar. Den skiljer sig dramatiskt från vad jag får höra av läsarna.
För mig är det läsarna som spelar roll.

Inga kommentarer: