söndag 23 november 2008

Nu är de 112 - minst

Med en nyopererad hustru, som knappt får lyfta mjölkpaketet förrän hälften är urdrucket, blev det en annorlunda vecka. Hemmet får inte slamma igen bara för att jag helst vill skriva. Alltså har tangentbordet kommit i andra hand. Promenaderna med hustrun har i gengäld gett utrymme för tankar och litet prat - prat som sedan kunnat omsättas i en och annan reviderad formulering, en ny ingång till det där jag tänkt på tidigare.
Nästa boktitel har jag ändrat ett antal gånger, med start i Lagens korta arm och ett par andra. Nu är jag mer inne på att nästa bok, som inte är en uppföljare till Frostnupen nog ska få bara ett ord som titel. en bra är på lut.
Vi, hustrun och jag, har pratat litet om några marknadsföringsgrejer för Frostnupen. Mer finns hela tiden att göra. Kanske märks den mer på marknaden längre fram.
Kollade i helgen hur det ser ut just nu. Avräkningen från Books-on-demand kommer väl efter nyår för sista kvartalet.
Så långt jag vet nu, har bibliotek i 112 av Sveriges kommuner köpt in mellan en och sex böcker.
På platser där det finns flera ex har jag sett att tv-tre-fyra är utlånade, efter att ha varit utlånade nyligen.
Och det känns enbart kul.

Kolla gärna själv: www.bibliotek.se

Inga kommentarer: