torsdag 19 februari 2009

Slag i slag

Klart för ännu en "drabbning" för att travestera en gammal schlager. Fredag 20 mars, 18.00 ska jag prata bok på Fisksätra bibliotek. Förhoppningsvis vill i alla fall några höra om skrivandets glädje.

Idag blev jag fotad av Lena, min arbetskamrat. Hon tar 365 bilder på ett år - i princip en om dagen - alla bilder har någon koppling till ett tema. Jag fick representera författarskap. Jag sitter och ser koncentrerad ut då jag läser ur Frostnupen. Nu hamnar jag i "Lenas skoj- och bilderblogg". Gå gärna in och titta på http://lenays.blogg.se/
Mindre än en och en halv månad till blötläggning - då båten alltså ska i vattnet för nya turer i skärgården. På lördag ska jag åka skridskor på Baggensfjärden. Lite fascinerande är det att ta sig fram med långfärdsskridskor, där vi annars åker båt.
Just nu läser jag och filar på redan skrivna kapitel. En rad struken här, en rad tillagd där, nya formuleringar, mer miljö - ändringar, ändringar.
Datorer är ett underbart verktyg.

Inga kommentarer: